Hemma med matte!!!jag börjar likna

Hej på er mina vänner, Nu äntligen så är matte och jag hemma igen, ja vi har ju varit hemma sedan i måndags och det är sååå skönt. Visst jag har ju haft det jätte bra både hos Oskar och med mormor på stugan däe jag har kunnat vara ute och leka hela dagarna, men matte har ju inte varit med, När matte kom hem så vart hon så förvånad för hon tyckte att jag vuxit så mycket på bara en vecka, och det har jag. Från att ha varit väldigt lapphunds lik så börjar jag nu mer och mer bli lik en golden (fast jag är ju svart) jag börjar likna en gänglig tonåring med långa ben och smal kropp. Igår var vi hos gammelmormor och då fick jag leka med Lady som är 1 år och en stövar blandning, jag var nästan lika stor som henne fast jag bara är 4 månader, men då fick matte se hur lugn jag är i allafall och det tyckte gammelmormor med. Matte skrattar åt mej när vi börjar med kvälls rutinerna. Först är jag ju ut och kissar och så, sedan vaktar jag matte som en hök, när hon går lungt och släcker, går på toa och så så följer jag henne tätt i hasorna för att sedan när hon går i sovrummet så är jag först i sängen, det är ju bästa stunden på dagen, jag och matte myser i sängen innan vi sover. Jag kryper tät tät intill matte och hon ligger och kliar mej bakom örat, det är så skönt. När vi ska sova lägger jag mej i sängen brevid matte och där sover jag hela natten, nåja det var lite om hur jag har det nu. Och i dag blir det då inte så mycket för det blåser ju strom, vill inte ens vara ute på baksidan som jag annars brukar älska att vara hela dagarna, jo en sak till bara. Jag längtar till dej 23 maj, för då ska jag och matte ut på en långresan. Vi ska åka tåg ner till Malin,Jesper,Tindra Molly och Troja och bara tåg resan tar 17 timmar men det ska bli jätte kul, en ny hund att få busa med hela tiden och så ska vi få följa med dom på hundutställning (Wow) men det hinner jag berätta mer om senare och sedan kommer mer bilder..

Kramar Nomi och matte!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0